چرا گوگل به سخت افزار نیاز دارد؟؟


آیا فکر می‌کنید تسلط جستجوی اینترنتی و ایمیل، توسعه کروم و سرویس یوتیوب، به‌علاوه یک پروژه خودروی خودران و بزرگترین معامله بازاریابی در تاریخ جهان برای مشغول نگه داشتن Google کافی است؟ ? مطمئناً فکر نمی کنید که اهالی Mountain View ناگهان می خواستند وارد عرصه گوشی های هوشمند شوند. این منطقه یک بازار بسیار توسعه یافته است که برای هیچ بازیکنی غیر از سامسونگ و اپل پول تولید نمی کند. با این حال، به لطف اندروید، گوگل در این زمینه بسیار رقابتی حضور دارد.

و حالا همین چند روز پیش گوگل در جریان مراسم خود در روز چهارشنبه نسل دوم گوشی های هوشمند خود را با نام های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال معرفی کرد. علاوه بر پیکسل های جدید، این شرکت همچنین یک لپ تاپ مبتنی بر سیستم عامل کروم به نام Pixelbook، هدست واقعیت افزوده DDream و بلندگوی هوشمند Google Home Mini را نیز عرضه کرد. گوگل با استخدام 2000 مهندس از HTC توانست سخت افزار بیشتری را با سرعت بالا بسازد. درست یا غلط، باهوش یا احمق. گوگل اکنون یک شرکت سخت افزاری است.

البته حق با شما است. گوگل در زمینه سخت افزار تازه وارد نیست. تیم Nexus مسئول ساخت تلفن است و تیم Pixel در حال ساخت کروم‌بوک، تبلت و اکنون تلفن‌ها است. تیم آرا، که بخشی از واحد ATAP گوگل است، در تلاش بود تا تلفن های خود را بسازد. تیم دیگری مسئول Chromecast است. یک تیم روی Google Wi-Fi کار می کند و تیم دیگر روی هدست Daydream کار می کند. آیا حتی ستاپ باکس شکست خورده Nexus Q را به خاطر دارید؟ بله، تمامی محصولات ذکر شده توسط گوگل ساخته شده اند. همه این محصولات یک هدف را دنبال می کردند. آنها سعی کردند به توسعه دهندگان و کاربران نشان دهند که نرم افزار گوگل چقدر می تواند روی سخت افزار مناسب اجرا شود. اما مشکل اصلی این بود که همه اینها محصولات کم اهمیت و محدودی بودند که به سختی منجر به شکل گیری نوآوری زیادی در بازار شد. اما در سال 2016، صفحه برگشت و سرانجام گوگل سرنوشت خود را محکم تر در دستان خود گرفت.

همانطور که می گویند، سخت افزار، همانطور که از نام آن پیداست، یک تجارت سخت، ارزان و بسیار مهم است. ساخت اپلیکیشن‌های داخلی به گوگل این امکان را می‌دهد که خود را فراتر از توان همه شرکا ثابت کند. مهمتر از همه، این حرکت به گوگل اجازه می دهد تا آینده خود را برای همیشه کنترل کند.

Evi Greengart، تحلیلگر دستگاه و پلتفرم در موسسه GlobalData می گوید:

به دلیل فناوری جدیدی که همراه با تلفن‌های همراه ارائه می‌شود، گوگل می‌خواهد مطمئن شود که سخت‌افزار پیشرفته، بلندگوهای هوشمند، هدفون‌های واقعیت افزوده، تانگو یا حتی اینترنت اشیا از بقیه متمایز است.

گوگل به سامسونگ نیاز دارد و سامسونگ را دوست دارد. اما به عنوان مالک و اپراتور این پلتفرم، نمی خواهد کاملاً به سامسونگ وابسته باشد.

اعتیاد به سامسونگ یک بازی خطرناک است. محصولات گلکسی محبوب ترین گوشی های اندرویدی تا کنون و رقیب اصلی آیفون هستند. اما هر سال می توان فاصله تدریجی سامسونگ از گوگل را احساس کرد. سامسونگ اکنون دستیار هوشمند Bixby خود را دارد که مستقیماً با Google Assistant رقابت می کند و به تدریج جایگاه اصلی خود را در گوشی های شرکت پیدا می کند. علاوه بر این، سامسونگ همچنین مرورگر وب، ایمیل و برنامه پیام رسانی خود را ایجاد کرده است. اگر سامسونگ تلاش نکند وابستگی خود را به محصولات گوگل کاهش دهد، این برنامه های اختصاصی کاملا بی فایده خواهند بود. سامسونگ Gear VR خود را جلوتر از هدست DDream دارد. کره ای ها یک پلت فرم اختصاصی خانه هوشمند دارند که به طور مستقیم با Nest، Android Things و سایر محصولات خانه هوشمند گوگل رقابت می کند. در چند سال گذشته، سامسونگ سخت در حال توسعه تایزن، سیستم عامل اختصاصی خود که در حال حاضر بر روی گوشی های این شرکت اجرا می شود، بوده است. جدا از Play Store و برنامه های غیرقابل جایگزین آن، سامسونگ به ندرت به اندروید نیاز دارد.

به زودی، سایر شرکت ها نیز شروع به کاهش اتکای خود به اندروید خواهند کرد. پلتفرم های جدیدی مانند الکسای آمازون به تهدیدی جدی برای گوگل تبدیل شده اند. الکسا می تواند شما را از طریق نقشه های گوگل یا سایر برنامه های نقشه راهنمایی کند. می توانید به موسیقی Google Play یا Spotify گوش دهید. اگر یک Echo، بلندگوی هوشمند آمازون بخرید، یک روز ممکن است دیگر از گوگل استفاده نکنید و حتی آن را ندانید.

گوگل می تواند به HTC، LG و سایر شرکت ها برود. با آنها تلفن همراه و بلندگو بسازید و به رشد رقبای خود کمک کنید. برای سال‌ها، گوگل تلاش می‌کند تا دیگران را متقاعد کند تا با برنامه Nexus گوشی‌های اندرویدی قوی‌تر، کارآمدتر و بهتر بسازند. اما در نهایت، محصولات گلکسی انتخاب اصلی برای مصرف کنندگان است.

بنابراین ورود به عرصه سخت افزار خطرات زیر را به همراه دارد. علاوه بر این، ساخت سخت افزار تخصصی نیز یکی از گزینه های این شرکت است. ببینید اپل در دهه گذشته چگونه تلاش کرده است تا به یکپارچگی بیشتر بین محصولات خود دست یابد. مردم کوپرتینو فقط گوشی های خود را طراحی و تولید نمی کنند. آنها همچنین مسئول ارائه مرتبط ترین محتوا هستند. صرف نظر از این، نسل جدید آیفون به لطف پردازنده اختصاصی A11 Bionic قدرتمندترین گوشی موجود در بازار است. در حالی که شرکت‌های دیگر همیشه سعی می‌کنند محصولات خود را از رقبا متمایز کنند، اپل فراتر از آن عمل کرده است. بنابراین، فناوری واقعیت افزوده به خوبی کار می کند، دوربین های آیفون همیشه بهترین نمونه های موجود در بازار هستند و برخی موارد کوچک اما مهم مانند اتصال بلوتوث پایدار نیز با آن ها در گوشی امکان پذیر است.

با ظهور عصر بعدی فناوری، این نوع قدرت و کنترل اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. هوراس ددیو، تحلیلگر محصولات اپل، اخیراً نوشت: «ایرپادهای مینیاتوری، ساعت‌های هوشمند، واقعیت افزوده و آکوستیک سازگار، همگی نیازمند درک کامل همه پیچیدگی‌های آن‌ها هستند. یکپارچه‌سازی و کنترل مورد نیاز با طراحی در تضاد است. ماژولار و ترکیبی از غیر قطعات سفارشی. مراقب نسخه بعدی گوگل گلس باشید. ساخت چنین محصولی به اقدامات خاصی از نظر باتری، پردازنده، نمایشگر، دوربین و غیره نیاز دارد. نسخه غیر سفارشی این عینک محصول خوبی است. ، اما ساختن یک نسخه سفارشی و قابل عرضه در داخل و کار با نرم افزار، سیستم عامل و تیم های بی سیم به نتیجه بسیار متفاوتی منجر می شود.



می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: